keep calm anis

aku diam dan aku tahan
aku masih terus disalahkan
kalau salah , tak salah kalau tegur cara baik
aku pon manusia
siapa suka di maki ?
siapa suka di marah ?
siapa suka di tengking ?
cakap cara baik untuk tegur aku
aku masih mentah
perlukan tunjuk ajar
kenapa perlu kata aku pentingkan kawan ?
aku pentingkan smua
bila dia back-up sibling yg lain
aku mampu ape ?
nangis ?
sampai bila nak nampak salah aku ?
pernah nampak betul aku ?
aku cuba tabahkan hati sendiri
kalau rasa dia je yang betul ,
sampai bila takan nampak salah sndiri
ye aku tahu 
aku mmg bersalah
aku anak yang biadap
kurang ajar
kasar
tapi aku jadi macam tu sbb aku geram
geram dgn sikap dia
salah aku cuma kecik tapi dibesar besar kan
aku tak sempurna
aku dah besar
jiwa aku memberontak
ajar aku dengan lembut
dengan kesabaran
aku yakin cara mcm tu lagi membuat aku berubah
in shaa allah
tapi kalau asik menyalahkan aku
hati aku makin keras
ye memang aku lebih senang keluar dengan kawan2
sebab aku akan lupa masalah aku
ketawa sepanjang masa
tapi siapa tahu , senyuman aku hanya luaran
dalaman aku yang rasa , aku yang pendam
aku juga ingin ade seperti family lain
harta bole dicari
kasih sayang mana bole dibeli
kenapa masih tak bole paham aku ?
pernah cakap baik baik dengan aku ?
tanya ape problem aku ?
tanye ape perasaan aku ?
tak 
kau cuma tahu salahkan
biarlah..
tak lama dah aku kat rumah ni
hanya mampu sabar
takde sape paham kau nis
im only a useless daughter 
not need to care 
yaa , just only find my fault 
im okay

No comments:

Post a Comment